Musikkbibliotek

Velkommen til høstens medlemsmøte

Vi inviterer til høstens medlemsmøte 07.11.2024 på Bekkestua bibliotek med temaet

Musikkens plass i folkebibliotekene

– hva kan vi gjøre for å styrke dens plass?

Norsk musikkbibliotekforening jobber for å styrke musikkens stilling i folkebibliotekene og styret ønsker med jevne mellomrom å sette dette på agendaen på medlemsmøtene.

Hva gjøres, og hva kan gjøres?

• Jo Scharning jobber med musikken på Bekkestua bibliotek og skal fortelle litt om hvordan de jobber.
  • Cathrine Undhjem snakker om fagdagen de har satt i gang i regi av Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold, som har fått tittelen «Musikk i bibliotek», og de erfaringene de har gjort seg der.
Styrerom konturMusikknoter konturGruppe idédugnad kontur
  • Etter disse innleggene håper vi det kan bli en diskusjon og ideutvekslinger mellom medlemmene. Vi i styret har stor tro på at den gode jobben som gjøres for musikken rundt om i bibliotekene også kan være verdifull for andre som jobber med noe av det samme.
  • Dette poenget er ekstra aktuelt nå siden medlemmer kan søke om økonomisk støtte til musikkprosjekter i bibliotekene. Kanskje noen av prosjektene kan igangsettes på flere biblioteker?

«Aunt Mary» – et av de beste og viktigste norske bandene på 70-tallet!» – Foredrag

Foreningens medlemmer og Bekkestua biblioteks lånere kan glede seg til å høre Harald Otterstad og Tor Andersen fortelle om bandet Aunt Mary som var sentralt i Norge på 70-tallet både innenfor rock, prog og hardrock.

De har skrevet den interessante og veldig engasjerende boken «Aunt Mary : never stop your wishful thinking».

Boken har høstet strålende kritikker og i tillegg til at Bekkestua bibliotek har boka blir det også mulig å kjøpe et eksemplar av forfatterne. Foredraget er gratis!

Velkommen!

Sted: Bekkestua bibliotek

Adresse: Gml. Ringeriksvei 44, 1357 Bekkestua

Dato: Torsdag 9. november kl. 17.30

Påmelding innen 01.11.2024: musikkbibliotekforeningen@gmail.com eller ved å svare på e-posten.

Vi starter som vanlig med litt tapasmat og drikke. NB! Husk å si fra om allergier ved påmelding!